
2025-06-13
Nasza szkoła otrzymała dotację na zakup nowych książek do biblioteki!
Teraz Ty decydujesz, co znajdzie się na naszych półkach!
Wypełnij krótką ankietę i wskaż:
✅ Który gatunek książek najbardziej Cię interesuje?
✅ Jakie tytuły, autorów lub serie chciał(a)byś zobaczyć w naszej bibliotece?
👉 Link do ankiety znajdziesz w wiadomości od bibliotekarza w LIBRUS!
Nie zwlekaj – TWOJA KSIĄŻKA, TWÓJ GŁOS ma znaczenie! Dziękujemy za udział i wspólne tworzenie naszej biblioteki!

2025-06-11
Z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła została zakwalifikowana do udziału w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa 2.0 2021-2025 na rok 2025. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na rozwój czytelnictwa wśród uczniów – zarówno poprzez wzbogacenie księgozbioru biblioteki szkolnej o wartościowe nowości wydawnicze, jak i realizację inicjatyw promujących regularny kontakt z książką w codziennym życiu młodzieży. Wartość zadania wynosi 7 000 zł, w tym dofinansowanie 6 000 zł i wkład własny 1 000 zł, tj. 20% wartości zadania. Zadanie jest finansowane ze środków publicznych otrzymanych za pośrednictwem Wojewody Świętokrzyskiego z budżetu państwa w ramach realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025”. Realizacja projektu jest możliwa dzięki wsparciu Powiatu Kazimierskiego. Celem programu jest:
– zwiększenie dostępności do książek,
– trwałe kształtowanie postaw czytelniczych,
– rozwój kompetencji kulturowych,
– budowanie wrażliwości literackiej wśród uczniów.
Szczególną rolę w procesie wyboru książek będą odgrywać sami uczniowie, co wpisuje się w ideę współodpowiedzialności młodzieży za tworzenie przestrzeni edukacyjnej, która inspiruje i rozwija.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 jest uchwalonym przez Radę Ministrów programem wieloletnim na lata 2021-2025, którego celem jest poprawa stanu czytelnictwa w Polsce. Program składa się z 3 priorytetów. W szkołach podstawowych i średnich realizowany jest Priorytet 3: Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.
